vineri, 29 octombrie 2010

Amintiri din Polonia...


... era 23sept 2010 cand alaturi de Razvan Pandea(Bucuresti) plecam spre Polonia, catre Cracovia, pentru proiectul "Democritic". Mai mult sau mai putin emotionata de faptul ca voi calatori pentru prima data cu avionul, am pasit cu multa speranta si multe asteptari spre aceasta noua experienta.

De indata ce am ajuns in Varsovia am simtit frigul polonez si am inceput sa imi fac griji pentru zilele urmatoare, deoarece nu aveam haine prea groase la mine. Am asteptat putin, timp in care ochii mei analizau curiosi aeroportul, avioanele de pe pista si oamenii ce se pregateau de calatorie... Dupa ce trecem de controlul riguros, ajungem in avion si dupa 45 de minute de zbor ajungem la destinatie: Cracovia., unde urma sa ne petrecem saptamana viitoare. Nimic din detaliile acestea de inceput nu ne dezvaluiau ce aveam sa traim in momentele urmatoare.

La aeroport trebuia sa ne astepte Mateusz..dar nu era acolo, asa ca incepem sa dam telefoane organizatorilor si in scurt timp apare Goosha pentru a ne lua. Inca din primele momente le cunoastem pe Sofia si Eleni din Grecia...se presupune ca am zburat in acelasi avion, insa eu nu le-am observat( fiind probabil prea fascinata de panorama)

Si totusi! Ce a urmat? Cea mai superba experienta la care am luat parte pana acum! De ce? Pentru ca am cunoscut oameni minunati, calzi, deschisi si prietenosi; pentru ca trainerii(atat cei polonezi, cat si cei spanioli) au dat dovada de o originalitate iesita din comun si mai mult decat atat, ne-au fost adevarati prieteni.

Sentimentul a fost grozav si datorita faptului ca in aceste zile, noi, tanara generatie, am detinut puterea- puterea de a dezbate, de a decide, de a influienta, de a creea legaturi si de a incheia parteneriate...

Cu zambetul mereu pe buze, am doborat orice bariera posibila sau imposibila, fie ea religioasa, cultura sau lingvistica. Nimeni nu a tinut cont de faptul ca erai roman, spaniol, moldovean, italian, grec, polonez sau turc...pur si simplu eram"toti pentru unu si unu pentru toti". Nimic nu ne-a oprit sa fim cei mai buni prieteni si colegi de echipa, sa lucram impreuna pentru strategiile noastre, sa dezbatem teme legate de democratie si desigur, sa ne distram.

Intr-o atmosfera "interculturala"(asa cum ne-a placut noua sa o numim in orice moment) am folosit cele mai ingenioase metode de educatie non-formala, am trasat conturul unui "super cetatean european" si am incheiat parteneriate in vederea implementarii unor proiecte viitoare, pe teme de drepturile omului, comunicare, ecologie, muzica sau unitate in diversitate.

Programul celor 7zile a fost pur si simplu fascinant! Poate putin cam incarcat, insa nu am simtit oboseala datorita faptului ca ne placea ceea ce faceam si savuram din plin fiecare moment al trainingului.

Aceasta experienta a insemnat atat o analiza critica a sistemului democratic, cat si ocazia de a afla mai multe despre Uniunea Europeana, intelegerea dialogului Est-Vest si testarea curajului, creativitatii si abilitatilor de public speaking pentru fiecare participant. Creativitate ne-a fost testata in momentul cand a trebuit sa devenim "super cetateni" si sa defilam pe scena vietii, curajul ne-a fost testat atunci cand trebuia sa convingem oamenii din Galeria Cracovia sa ne urmareasca freezul, spiritul competitiv a fost pus la incercare prin "treasure hunting"- cand ploua infernal si echipa mea nu a renuntat totusi  iar abilitatea de public speaking a fost exersata in fiecare clipa dar in special in clipa in care noi am fost nevoiti sa fim "traineri" pentru voluntarii de la Strim....

E greu, poate chiar imposibil, sa intelegeti cei care cititi, din aceste cuvinte simple tot ce am simtit noi ….

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu